jueves, 24 de marzo de 2016

Quines activitats faran els infants?

1. Presentació de les colònies: El Petit Príncep.

L’Activitat es relitzará a la sala gran, on ens asseurem tots al terra per fer una rotllana gran. A la primera part de l’activitat, les monitores expondrán en que consistirán les colònies, les activitats que es realitzarán, les hores de dinar i d’anar a dormir… amb l’ajuda d’un cronograma. A la segona part de l’activitat, les moinitores exlicarán un conte. El conte que s’explicará será una adaptació del Petit Príncep. Els nens escoltarán el conte i, en acabar, les monitores realitzarán preguntes obertes per a comprovar que els infants l'han comprès.


2. Descoberta de l'entorn: Els diferents planetes.

L’activitat es desenvolupara per a tota la casa de colònies i el seu entorn. Primer, com ja estarém a la casa, explicarem que es tracta de l’asteroide B612, el planeta del Petit Príncep. Seguidament, anirem al  “planeta dels animals”, la granja de la casa de colònies, i el "planeta de les verdures", l'hort. Després al "planeta de la natura”, el bosc que hi ha prop de la casa. I per últim anirem a veure “el planeta del desert”, l’esplanada que hi ha també prop de la casa. En arribar a cada zona, recordarem la part del conte en la que estem, mirarem el que hi ha a cada zona i explicarem com arribar i tornar a la casa des d'allà.


3. Visita al planeta dels animals i al de les verdures.

L’activitat es desenvolupará a la granja i a l’hort de la casa de colònies. Primer, anirem a la granja on veurem els animals, els tocarem i aprendrem els seus noms, els seus sons, el que menjen…Seguidament anirem a l’hort, on observarem les diferents verdures i fruites que hi hagi, aprendrem els seus noms i, per últim, tastarem algun dels aliments.


4. Mural del planeta dels animals.

L’activitat es durà a terme al “planeta desert", s’estiraran al terra dos papers d'embalar d’1 x 3 metres. Es dividiran als nens en dos grups i podran anar pintant allò que més els hi ha agradat del planeta dels animals amb l’ajut d’elements naturals i pintures.


5. La recerca dels tresors al planeta de la natura.

Per arribar fins al tresor, els nens i nenes han de seguir una sèrie de pistes. Els infants es dividiran en tres grups i en cada grup els hi acompanyarà una monitora. Cada grup tindrà un color estipulat per poder buscar les seves proves, i també comptarà amb una petita bossa on podrà anar guardant els personatges del Petit Príncep un cop superada la prova. Una vegada complertes totes les proves i hagin trobat el tresor, l’hauran d’obrir i fer el trencaclosques que n’hi haurà a dintre.


6. Jocs esportius del Petit Príncep.

Aquesta activitat compta de diverses proves, ja que es tracta d'una carrera de relleus, on haurà activitats que les hagin de fer tot l'equip a la vegada, o un rere l'altre per arribar al final de l'activitat: un cartell on hauran de dibuixar un elefant dins la panxa d'una serp. Les proves seran les següents:
  • Els personatges del conte: Els infants hauran de representar personatges com la serp, la guineu, l'aviador,el rei, el vanidós, l'home de negocis, el faroler, el geògraf... 
  • Regar a la rosa: Els nens han d’anar a la font i agafar aigua, mantenir-la a la boca fins arribar a la rosa i escopir-la per poder regar-la.
  • Volcà: El volcà estarà a sobre del banc. Cada nen del grup haurà d’agafar una moneda amb la boca, per fer-ho, tindran que posar les mans a l’esquena i inclinar-se una mica al plat per poder agafar-les.
  • Asteroide B612: és fa un cercle al mig, dins d’aquest cercle hi hauran petits trossos de pals que representaran els baobabs, pedres que representaran males herbes, fulles que representaran bones herbes i una flor que representarà la rosa. Els nens han de treure del planeta tot allò que creuen que no hi ha d’haver-hi. I després se’ls preguntarà perquè han tret els diferents objectes. 
  • L’elefant i la boa: L’educadora penjarà en una paret el tros de paper a la altura dels infants. Els nens i nenes amb l’ajuda de l’educadora, hauran de posar-se crema al nas i després posar-se una mica de pintura a la punta del nas. Entre tots hauran de dibuixar la silueta de l’elefant dins de la boa.

7. Coneixem els estels.

L’activitat es desenvoluparà a la sala gran, on muntarem dues taules llargues per conformar dos grups que treballaran alhora. A la primera part de l’activitat ensenyarem què són les estrelles i les principals constel·lacions, la osa major, la osa menor, etc. amb dibuixos, realitzats a partir de les estrelles al mural que hauran fet prèviament les educadores i ho relacionarem amb el conte del Petit Príncep, que al final torna a la seva estrella.  A la segona part de l’activitat els nens i nenes pintaran una cartolina amb ceres de colors, realitzant diferents combinacions al llarg del full i a continuació, pintaran de negre per sobre, per finalitzar amb un punxó dibuixaran els estels i constel·lacions que més els hi agradi i les retallaran per penjar-los amb una corda a l’habitació. Al finalitzar l’activitat recollirem el material i netejarem les taules.


8. Modelem les figures del Petit Príncep amb pa.

Els monitors hauran fet de forma prèvia, 5 mostres de 3 formes de panets diferents perquè els nens i nenes puguin veure-les i si ho desitgen fer les mateixes o les que els infants vulguin.
Organitzarem els infants en diferents taules en 5 grups; cada grup rebrà l’ajut d’una educadora per fer els panets. En primer lloc se’ls hi explicarà que farem pa, que li podran portar als pares i que el farem amb el blat que fan a la pròpia masia. Com és un aliment, se’ls hi ensenyarà que han de portar les mans ben netes, així que tots es netejaran bé les mans abans de començar. Quan tots s’hagin rentat les mans, hauran de seure cadascú a la seva taula. Cada educadora, farà una massa per als nens de la taula amb el seu ajut; amb les següents quantitats:
  • 500 gr. de farina.
  • 250 gr. d’aigua.
  • 10 gr. de sal.
  • 3 o 4 cullerades de llevat. 
Cada educadora, tindrà els ingredients prèviament preparats en bols i els hi anirà demanant als nens perquè tots hi participin. Poc a poc aniran incorporant els ingredients i amassant. Quan la massa estigui homogènia l’educadora repartirà un tros per a cada nen i nena i aquests en faran les figures en pa, al costat de cada panet, al paper de forn que es posa sobre la safata, escriurem el nom de l’infant que l’ha realitzat. Per finalitzar l’activitat amb els nens, netejarem la taula i recollirem els utensilis que hem utilitzat. Dues de les educadores ajudaran al personal de cuina a coure el pa i a ficar-lo en bosses de paper amb els nom dels nens i nenes, per poder al dia següent, emportar-s’ho a casa.


9. Què macos són els estels!

Ajudarem als nens a abrigar-se bé i sortirem a l’explanada que hi ha just davant de la masia. Estendrem unes estiralles amb l’ajut dels infants i ens asseurem a sobre en rotllana. Mirarem al cel i ajudarem als infants a veure figures als estels, els incentivarem a que imaginin formes. A continuació llegirem un petit fragment del petit príncep amb la serp, on finalitza la història i acabarem la història, preguntant al nens què els hi ha semblat l’activitat i desitjant bona nit als estels i al Petit Princep que tornà al seu estel.


10. Cantem cançons del Petit Príncep.

L’activitat es durà a terme a l’esplanada de davant de la casa de colònies, “el planeta del desert”. Escoltarem tres cançons diferents del Petit Príncep: La canço del xai, La cançó dels estels i La cançó de la rosa, les cantarem i ens inventarem una coreografia per a una d’elles, la que més agradi als infants.Els nens i nenes decidiran quina volen ballar votant quina cançó els hi agrada més i amb l’ajut de les educadores, s’inventaran moviments per fer la coreografia.


11. Assemblea.

Les educadores reuniran als infants a la sala gran en rotllana al terra i explicaran que les colònies s’acaben i que ara parlaran de tot el que han fet. Preguntaran als infants quins animals i fruites i verdures han conegut, quines activitats els hi ha agradat més o menys, com s’han sentit al dormir fora de casa, si han tingut por o han estat còmodes o què és el que més els hi ha agradat de tota l’experiència.

Per tal de que els nens avaluïn les activitats, les educadores penjaran una fitxa que farà 1x2 metres on constaran les caselles amb el nom de les activitats amb una casella buida al costat on els nens i nenes podran posar un gomet vermell si no els hi ha agradat, un verd si els hi ha agradat i una estrella daurada a la que més. Després d’omplir les caselles amb els gomets, s’aniran fent preguntes en referència al color del gomet predominant da cada casella.

Per finalitzar l’assemblea, es repartiran els panets i s’ajudarà als infants a guardar-los a les motxilles.

No hay comentarios:

Publicar un comentario